Over onsServicesSuccesverhalenVacaturesNeem contact opJUNNECT voetafdrukken aap of JUNNECT'er
< Terug naar overzicht

Online advertenties, social media beheer en fotografie voor het Urban Culture Festival van Roosendaal!

FLEX FESTIVAL, hÉt urban culture
festival van ROOSENDAAL

1.500

Evenement bezoekers

50.000+

Online weergaven

+421%

Social media volgers

In mei 2022 was de eerste editie van het FLEX Festival. FLEX is het urban culture festival voor jong & oud waar sports, music en art samenkomen. Met skate, rap, graffiti, basketbal, suppen, DJ's, freerun en meer.

Het festival vindt plaats op het nieuwe skatepark aan de wijk Stadoevers van de Gemeente Roosendaal. Het festival bestaat uit sport clinics van verschillende organisaties, vele muzikale optredens en culturele workshops. Echt de moeite waard om eens te gaan kijken.

De eerste editie wilde ze direct goed aanpakken. Daarvoor moest heel Roosendaal en omgeving af weten van dit festival. Zogezegd, zo gedaan natuurlijk! Met behulp van social media beheer en diverse advertenties hebben we het festival aan de man gebracht.

Dit was de vraag van het flex festival

De wens was simpel: zo veel mogelijk zichtbaarheid genereren, zodat zoveel mogelijk mensen het festival gaan bezoeken. Voor ons specifiek was het de bedoeling dat we aan de slag gingen met fotografie, organisch social media gebruik en online advertenties.

Proces

Fotografie
Omdat het FLEX Festival een nieuw festival was, was er nog geen content. Daarom was het hoogtijd om een aantal goede foto's te gaan maken. Nadat we dit hadden gepland met enkele deelnemers en partners van het festival konden we op een zomerse dag aan de slag met het maken van foto's. Door de goede modellen en het goede weer was dit snel gedaan. Daarna nog een stukje bewerking en daarna konden ze direct op de mail naar de opdrachtgever. Na akkoord van de opdrachtgever konden de foto's direct gebruikt worden en gingen we door met social media beheer. .

Social media beheer

Nadat de foto's waren gemaakt konden we starten aan social media beheer. Dat doen we altijd met het maken van een planning voor de afgesproken periode. Nadat we daarop akkoord hebben ontvangen, kunnen we aan de slag. We plaatsen een bepaald aantal posts per week en werkte in dit geval strategisch toe naar een einddoel, namelijk het festival zelf. Belangrijk hierbij is om voldoende interactie op te bouwen, dat betekent likes en opmerkingen, maar zeker ook evenementenreacties (alleen op Facebook).

Online advertenties
Nadat het social media beheer was opgestart, konden we ook aan de slag met online advertenties. Voor online advertenties werken we ook eerst een planning uit, vooral om te bekijken hoe we om gaan met het beschikbare budget en verschillende doelgroep specificaties. Zodra dat is afgestemd kunnen we aan de slag met het plannen en maken van de advertenties. Vaak hebben deze al doel om meer websitebezoekers te genereren, maar je kunt er ook interacties op social media kanalen mee boosten, zoals al eerder benoemd evenementenreacties. Dan koppel je snel en gemakkelijk steeds meer personen aan je evenement en direct ook aan je kanalen.

In het geval van het FLEX Festival beperkte we ons niet tot advertenties op Facebook en Instagram. We gingen ook aan de slag met TikTok. Op dit nieuwe kanaal met vooral jonge gebruikers was de doelgroep van het FLEX Festival gemakkelijk te vinden.

Onze echt jungle gidsen bij deze opdracht

Iedere opdracht wordt in ons team verdeeld onder meerdere personen, zodat we intern ook altijd kunnen sparren over ideeën. Dat levert de tofste resultaten op!

Bent

van Hassel

Creative director

Ben je op zoek naar meer zichtbaarheid voor een evenement?

Neem contact met ons op, dan plannen we een vrijblijvende meeting in bij ons op kantoor in Roosendaal, bij jou of online!

Afspraak maken