Over onsServicesSuccesverhalenVacaturesNeem contact opJUNNECT voetafdrukken aap of JUNNECT'er

Social media beheer

Om resultaat te behalen via organische social media kanalen moet je actief blijven door regelmatig relevante content plaatsen. Dat is vaak lastig bij te houden en het kost ook veel tijd, die je misschien liever ergens anders aan besteed.

Plan 'n bakkie

Maar dan de grote vraag...

WAT IS EEN ACTIEF SOCIAL MEDIA KANAAL?

Een actief social media kanaal is een kanaal waar minimaal één keer per week iets op geplaatst wordt. Naast actief is het slim om je kanaal ook functioneel te maken. Hoe? Simpel: plaats niet zo maar iets. Denk na over wat je plaatst, wanneer je het plaatst, wat het doel is van je post en aan wie je de post richt. Op die manier gaan de kanalen je echt kunnen ondersteunen bij het behalen van (marketing) doelen!

De keuze is reuze...

waar is jouw doelgroep te vinden?

Bij social media is de sleutel je doelgroep. Zorg dat je aanwezig bent op de kanalen waar jouw doelgroep ook is.

Meta (Facebook en Instagram)

De meest bekende platformen zijn al een tijdje partners binnen het moederbedrijf 'Meta'. In totaal hebben deze kanalen meer dan 3 miljard gebruikers, waarvan minimaal 2 miljard dagelijks actief zijn. Jouw doelgroep is hier dus waarschijnlijk wel op te vinden.

1

TikTok

Een van de nieuwste kanalen en waarschijnlijk ook degene met de meeste haken en ogen. Honderden miljoenen mensen maken gebruik van dit platform en zeker niet alleen maar jongeren. Zij zijn er duidelijk het meeste aanwezig, maar ook ouderen betreden dit platform steeds vaker.

2

LinkedIn

Het zakelijke platform met meer dan 700 miljoen actieve gebruikers. De meeste content op dit platform is professioneel, maar er is een trend gaande die ervoor zorgt dat LinkedIn meer op Facebook of Twitter gaat lijken qua content. Toch blijft dit het 'go to' platform voor zakelijke boodschappen.

3

YouTube

Opnieuw een heel bekend platform onder de grote vlag van Google. Met miljarden actieve gebruikers is dit een van de grotere gevestigde platforms. Naast de normale video's zoals we het allemaal kennen, is er ook een nieuwe trend onder de term 'Shorts'. Korte video's met een grote potentie voor de toekomst van dit kanaal.

4

Pinterest

Dit is een van de kleinere platforms met meer dan 400 miljoen gebruikers. De waarde van dit platform zit 'm in het feit dat een groot deel van de gebruikers regelmatig een aankoop doet via het platform. Kortom, voor veel sectoren is dit een kanaal met veel kansen en waarde.

5

En meer!

Er zijn zo veel social media kanalen, ieder met een eigen functie en doelgroep. Nieuwsgierig naar welke kanalen geschikt zijn voor jou? Laten we dat samen eens onderzoeken!

6

Oh, en dan nog even dit...

wil je niet alleen met social media aan de slag?

Wil je ook aan de slag met een website? Of heb je meer zaken die je uit wilt besteden? Laat het ons weten, dan maken we een passend maatpakket.

Plan 'n koffiemomentje!