Online adverteren: dit levert het meeste resultaat op

Online adverteren is de snelste manier om meer omzet en dus ook meer winst te genereren, maar hoe pak je dit aan? Je leest er in dit artikel alles over!

Online adverteren is de snelste manier om meer omzet en dus ook meer winst te genereren. Door online te adverteren kun je immers potentiële klanten bereiken die actief op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Om deze redenen is online adverteren cruciaal voor zowel grote al kleine bedrijven. Er is echter een probleem; tegenwoordig zijn er veel bedrijven die aan online adverteren doen, daarom kunnen de kosten van online adverteren hoog oplopen. De vraag is dus: “hoe behaal ik het beste resultaat met online adverteren, zonder er te veel geld aan uit te geven?” We beantwoorden deze vraag hieronder!

Online adverteren: wat is het, en hoe werkt het?

Om succesvol online te kunnen adverteren, moet je eerst weten wat online advertenties precies zijn en moet je begrijpen hoe ze werken. Aangezien Google veruit de populairste zoekmachine is, kiezen de meeste bedrijven ervoor om op Google te adverteren. Om op Google te kunnen adverteren, heb je Google Ads nodig. Google Ads is namelijk het online-advertentieplatform van de gelijknamige zoekmachine. Via Google Ads kunje op verschillende ‘plaatsen’ adverteren, zoals: de zoekresultaten, andere websites, apps en nog veel meer.

Google rekent je pas geld aan als iemand op je advertentie drukt, de kost van online adverteren is dus afhankelijk van de kost per klik (CPC). De kost per klik is dan weer afhankelijk van de concurrentie en de kwaliteitsscore van je advertentie.

 

4 tips om succesvol te adverteren

Nu weet je hoe online adverteren werkt. Maar hoe kun je succesvol online adverteren? We geven hieronder onze 4 tips om het beste resultaat te behalen met online adverteren via Google Ads!

Tip 1: Ken je klant

Om succesvol te adverteren is het cruciaal om je doelgroep te kennen. Als je je doelgroep niet kent, is het namelijk alsof je blind in het rond schiet. Daar is helaas nog niemand topschutter mee geworden. Stel je daarom vragen zoals: hoe oud zijn mijn (potentiële) klanten? Wat interesseert hen? Hoe kan ik ze bereiken?

Tip 2: Gebruik locatie targeting

Google bied je de mogelijkheid om aan locatie targeting te doen. Dat betekent dat je kunt kiezen waar je advertenties vertoond worden. Is dat enkel in Nederland, of ook in het buitenland? Of wil je dat je advertenties enkel in bepaalde regio’s rond je kantoren of winkels getoond worden? Jij kiest!

Tip 3: Adverteer niet op je eigen bedrijfsnaam

Veel bedrijven adverteren op hun eigen bedrijfsnaam. Dat is echter overbodig want wanneer gebruikers je bedrijfsnaam in typen in de zoekbalk, zijn ze al actief op zoek naar je website of webshop. Wanneer je adverteert op je bedrijfsnaam zullen ze klikken op je advertentie om je website te bereiken, en dan betaal je dus voor niks.

Tip 4: Zorg voor een goede website: de eerste indruk telt

Nadat je de aandacht van je potentiële klant hebt kunnen trekken door je advertenties, moet je ervoor zorgen dat deze niet afhaakt en je website verlaat. De meeste mensen zijn namelijk redelijk gehaast en kunnen al na een paar seconden een website verlaten. Zorg er dus voor dat je een duidelijke, snelle, aantrekkelijke en werkende website hebt. Deze website zal van een potentiële klant namelijk een daadwerkelijke klant maken.

Geniet van de vele functionaliteiten van Google Ads

Google Ads bied je heel wat handige functionaliteiten, zo kun je een dagelijks maximaal budget instellen en kun je zelfs je advertenties automatiseren. Als je op de juiste manier gebruikmaakt van automatisering, kun je veel tijd en moeite besparen en kun je menselijke fouten vermijden.

Schakel een expert in

Wil je tijd, moeite en uiteindelijk ook geld besparen? Dan kun je best een expert inschakelen! Deze kan je namelijk helpen met het opstarten, onderhouden en optimaliseren van je Google Ads campagnes. Uiteraard kost een expert geld, maar dat kun je al snel terugverdienen door de efficiëntie van de Google Ads campagnes. Wie zonder de nodige kennis aan online adverteren begint, zal namelijk geld kwijtspelen.

Nieuwsgierig naar wat online adverteren voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op, dan plannen we een vrijblijvende meeting in bij ons op kantoor in Roosendaal, bij jou of online!