Over onsServicesSuccesverhalenVacaturesNeem contact opJUNNECT voetafdrukken aap of JUNNECT'er
< Terug naar overzicht

Social media beheer, online strategiebepaling en bijpassende fotografie

Wubben Oil b.v. - Dé specialist en marktleider in inzamelen en upcyclen van afgewerkte olie

2.600% ↑

Bereik op Facebook

279% ↑

Groei in betrokkenheid

EFFECTIEVE

Kanalendiversificatie

Al 65 jaar specialiseert Wubben zich in het duurzaam en milieuverantwoord inzamelen en recyclen van afgewerkte olie. Elk product heeft een levensverwachting. Wanneer die wordt bereikt, wordt het product afval. Wubben transformeert dit 'afval' naar een nieuw product, waardoor het een tweede leven krijgt. Het hergebruik van olie is niet alleen innovatief maar ook cruciaal voor een duurzamere toekomst.

De uitdaging van Wubben

In het digitale tijdperk zijn sociale media onmisbaar. Voor een bedrijf als Wubben, actief in de milieudienstensector, vormt dit echter een uitdaging. De centrale uitdaging was: "Hoe kunnen we sociale media effectief inzetten?". Daar hebben we succesvol antwoord op gegeven.

Ons proces

1. Kennismakingsgesprek en analyse

We zijn onze samenwerking met een kennismakingsgesprek gestart. Hierin behandelden we de kernwaarden, USP's, missie, visie, huisstijl, logo, doelgroep en concurrenten. Deze informatie gaf ons een duidelijk beeld van het bedrijf. We analyseerden vervolgens hun huidige sociale media.

2. Uitbreiding sociale media

Wubben had alleen LinkedIn, dus we creëerden een Facebook en Instagram-pagina voor hen. Na het bespreken van hun wensen en het brainstormen over content ideeën, gingen we aan de slag.

3. Visuele content & employer branding

Als team ontwikkelden we een contentstrategie met concrete doelen voor het komende kwartaal. We maakten een sociale media planning en zetten sterk in op visuele content. We fotografeerden een divers aanbod bij Wubben, waarbij de focus vooral lag op employer branding. Een groot deel van onze foto's waren van medewerkers.

4. Tekst & engagement

Naast beeld is tekst essentieel. We onderzochten de beste hashtags voor Wubben en hielden interviews die we vervolgens omzetten in blogs voor de website. Deze blogs werden gepromoot op de socials, wat leidde tot extra engagement.

5. Kwartaalgesprekken

Elk kwartaal plannen we een afspraak in met Wubben om de resultaten van de afgelopen periode te bespreken. Tijdens deze gesprekken informeren we hen over wat we hebben gedaan en bespreken we de vernieuwde doelen voor het komende kwartaal.

Resultaten

In de zes maanden dat Wubben met ons samenwerkt, hebben we een exponentiële groei waargenomen. Een stijging van het bereik op Facebook met 2.500% en een toename in engagement met 3.700%. Dit resulteerde in een dagelijks groter wordend publiek dat Wubben's diensten ontdekt.

Toekomstvisie

Onze reis met Wubben is nog maar net begonnen. We richten ons op verdere groei, meer engagement en het versterken van Wubben's merkidentiteit op sociale media.

Onze echt jungle gidsen bij deze opdracht

Iedere opdracht wordt in ons team verdeeld onder meerdere personen, zodat we intern ook altijd kunnen sparren over ideeën. Dat levert de tofste resultaten op!

Sterre

de Vries

Digital Marketeer

Bent

van Hassel

Creative director

OOK GROEIEN MET SOCIAL MEDIA?

Neem contact met ons op, dan plannen we een vrijblijvende meeting in bij ons op kantoor in Roosendaal, bij jou of online!

Afspraak inplannen