Back to live!
Vanaf 5 juni 2021 mocht de culturele sector stapje voor stapje weer wat verder open. Na anderhalf jaar mogen culturele organisaties weer repeteren, maken, ontwikkelen en bovenal bezoekers ontvangen. Om Roosendalers weer op pad te laten gaan en culturele projecten te bezoeken hebben wij in opdracht van Cultuur Verbindt Roosendaal, Gemeente Roosendaal, Schouwburg de Kring Roosendaal, CultuurCompaan en het Tongerlohuys een quick campaign gerealiseerd.
Het principe van een zogenaamde quick campaign ligt uiteraard op de snelle opbouw. Als maker van dit soort campagnes is het belangrijk om rekening te houden met de kracht van de campagne. Deze kracht moet altijd te vergelijken zijn met een ‘gewone’ campagne en mag dan ook niet als minder beschouwd worden.
Naast de kracht van de campagne zijn korte lijnen met partners en opdrachtgever ontzettend belangrijk. Binnen een zeer kleine periode moet er beeld- en tekst gebruik afgestemd zijn en moeten er diverse verspreidingsmogelijkheden op tafel liggen. Door korte lijnen met onder andere distributiepartners, zoals Hoffman Outdoor Media BV, zijn deze krachtige en flitsende quick campaigns mogelijk!
In zeven dagen gingen we van scratch naar stage, oftewel we realiseerde een volledige campagne in zeven dagen. Zo maakten we een strategie, zes verschillende posters, vier verschillende online advertenties, een billboard design, sloten organisaties zich bij de campagne aan en organiseerden we de volledige distributie van alle middelen.
Na het verstrijken van de looptijd, twee weken, konden we een afsluitend rapport opmaken richting de opdrachtgever met de volgende resultaten!