Over onsServicesSuccesverhalenVacaturesNeem contact opJUNNECT voetafdrukken aap of JUNNECT'er
< Terug naar overzicht

Een strakke nieuwe website en beter vindbaar in zoekmachines zoals Google!

Autoservice Hopman

146+

Groei in het aantal organische zoekwoorden

95/100

Snelheidsscore van de website

+493%

Groei in organische bezoekers

Autoservice Hopman (ASH Performance) wordt gerund door twee jonge ondernemers met een passie voor auto’s, Arthur Hopman en Matthijs Scholten. Beiden hebben ze een grote passie voor auto’s. Met enthousiasme en eerlijkheid repareren, optimaliseren en customizen ze de auto’s van hun klanten uit heel Nederland.

Om hun klanten nog beter te informeren over alle mogelijkheden was de website toe aan een frisse wind. Daarom lieten ze ons een volledig nieuwe Wordpress website bouwen en zijn we aan de slag gegaan met een groei van organische bezoekers via Search Engine Optimization (SEO).

DIT WAS DE VRAAG VANUIT AUTOSERVICE HOPMAN

De mannen van Autoservice Hopman wilde graag beter gevonden worden in Google. Na een korte analyse kwamen weer achter dat een hoge positie met de bestaande website niet ging lukken, omdat er veel technische mankementen in zaten. Daarom breidde ze de vraag graag uit naar een volledig nieuwe website. Dat pakken we uiteraard graag op!

Proces

Zoals altijd zijn we gestart met een structuurbepaling, zodat als het ware we al een skelet van een website neer kunnen zetten. In deze structuurbepaling bekijken we welke pagina’s, functies en inhoud er op de website moet komen.  

Ondertussen kunnen we al een start maken met het design. Dit moet natuurlijk volledig in lijn liggen met de visie van het bedrijf. Tegelijkertijd moet het ook voldoen aan UX- en UI-standaarden, zodat de website zo gebruiksvriendelijk en duidelijk mogelijk is. Het design is zo ver mogelijk uitgewerkt, zodat in dit geval Arthur en Matthijs een goed beeld kregen van hoe de website er uiteindelijk uit kwam te zien. Hierdoor kunnen we visuele feedback direct verwerken.

Nadat die feedback verwerkt is, kunnen we aan de slag met de ontwikkelingsfase. Het design en alle technische functionaliteiten komen in deze fase samen. De website krijgt vorm en nadat alles af is, is het opnieuw tijd voor een feedbackronde. Nu met de focus op de technische functionaliteiten. Werkt alles zoals dat gewenst is? En ontbreken er nog functies?

Nadat ook deze feedback is verwerkt, kan de website live. Om dat te realiseren wordt er een domeinnaam gekoppeld aan de website en voeren we nog een aantal laatste controles uit, om de kwaliteit te kunnen waarborgen. Daarna is de website klaar voor gebruik.

In het geval van Autoservice Hopman zijn we direct gestart aan een uitgebreide SEO-analyse, waarin we de huidige SEO-scores bekeken. Uit deze analyse kwamen diverse verbeterstappen. Deze hebben we doorgevoerd en vervolgens hebben we opnieuw een analyse uitgevoerd om het effect te kunnen meten. Het effect was direct hoog, maar om hoog te blijven scoren in zoekmachines moet je dit blijven onderhouden. Dat doen we op het moment dus nog steeds. Regelmatig analyseren we de scores, stellen we verbeterstappen vast en voeren we deze ook echt uit. Hierdoor blijft Autoservice Hopman altijd goed vindbaar en dat brengt natuurlijk resultaten met zich mee!

Bekijk de website

Onze echt jungle gidsen bij deze opdracht

Iedere opdracht wordt in ons team verdeeld onder meerdere personen, zodat we intern ook altijd kunnen sparren over ideeën. Dat levert de tofste resultaten op!

Levi

Brouwers

Technical director

Lian

Blaak

Strateeg & Graphic designer

Bent

van Hassel

Creative director

WIL JE OOK EEN NIEUWE WEBSITE OF AAN DE SLAG MET JE ONLINE VINDBAARHEID?

Neem contact met ons op, dan plannen we een vrijblijvende meeting in bij ons op kantoor in Roosendaal, bij jou of online!

Afspraak maken